7 грудня 2017 року Верховна Рада України прийняла в цілому Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (законопроект реєстр. №6776-д)

  • 15.12.17 16:01

Закон, зокрема, передбачає наступні зміни до Податкового кодексу України.
1. Продовжити мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу до 2019 року (Держбюджет 2018).
2. Обов’язки і відповідальність несуть і службові особи контролюючого органу. Посадова або службова особа контролюючого органу несе перед державою відповідальність в порядку регресу в розмірі виплаченого з бюджету відшкодування через незаконні рішення, дії чи бездіяльність цієї посадової (службової) особи.

3. Поряд з керівниками органів доходів і зборів та їх заступниками розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право і уповноважені ними посадові (службові) особи.

4. Змінюються критерії належності платника податків до категорії великих платників податків, а саме:

великий платник податків – юридична особа або постійне представництво нерезидента на території України, у якої обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує еквівалент 50 мільйонів євро (згідно діючої редакції – якщо перевищує 1 мільярд гривень) або загальна сума податків, зборів, платежів, сплачених до Державного бюджету України за такий самий період перевищує еквівалент 1 мільйону євро (згідно діючої редакції – якщо перевищує 20 мільйонів гривень), у разі якщо сума таких податків, зборів, платежів, крім митних платежів, перевищує еквівалент 500 тисяч євро.

5. Податок на додану вартість

Тимчасово на два місяці призупинити Систему блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН. Підпадання/не підпадання під моніторинг ПН, реєстрація яких зупинена до 01 грудня 2017 року, то тут важлива дата подання пояснень та копій документів, ПН може бути заблоковано у липні, хоч у листопаді, якщо пояснення і копії документів подані після 01 грудня 2017 року, який діє до набрання чинності законом.

Розширити сферу застосування пільг по ПДВ на всіх суб’єктів космічної діяльності (до 2023 року).
Змінити принцип розрахунку суми бюджетної дотації для сільгоспвиробників, а саме, розраховувати розмір бюджетної дотації виходячи з обсягу податкових зобов’язань з ПДВ по постачанню товарів, а не з позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань і сумою податкового кредиту з ПДВ.

Поширити ставку ПДВ 7% на постачання на митній території України та ввезення на митну територію України всіх медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні. Зараз ставка у розмірі 7 % застосовується тільки до медичних виробів за переліком, встановленим КМУ.

До 2022 року скасовується податок на додану вартість та акциз на операції з ввезення на територію України електромобілів. Загальний парк електромобілів, які експлуатуються в Україні, вже перевищив 4 тисячі одиниць.

6. Акцизний податок
У документі йдеться про поступове підвищення специфічних ставок акцизного податку на тютюнові вироби та мінімального акцизного податкового зобов'язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів, а саме у 2018 році – на прогнозний індекс споживчих цін 11,2% і додатково на 16,7% (тобто, з урахуванням попередньої індексації в середньому на 29,7%), а в наступні роки – на 20% до рівня, еквівалентного 90 євро за 1000 штук.

Виключити «квас» з підакцизних товарів, який на сьогодні органи ДФС відносять (класифікують) до категорії інших заброджених напоїв і оподатковують акцизним податком.

7. Трансфертне ціноутворення

Пропонується в перехідних положеннях уточнити норми щодо чіткої можливості перевіряти операції ТЦУ, що здійснені у 2013-2014 році: норми про самостійні коригування контрольованих операцій у 2015 та 2016 роках відбуваються за законодавчими нормами, що діяли у той час.

Уточнення технічного характеру щодо розмежування перевірок ТЦУ та податку на прибуток.
8. Плата за землю

Встановлено фіксовану ставку земельного податку за земельні ділянки, надані для залізниць в межах смуг відведення та гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин і розробки родовищ корисних копалин – у розмірі 25 % від суми податку, обчисленого за повною ставкою.

При визначенні податкового зобов’язання із плати за землю на 2018 рік коефіцієнт індексації бази оподаткування – нормативної грошова оцінка земель за 2017 рік дорівнює 1, тобто нормативна грошова оцінка земель не індексується.

Змінена норма щодо мінімального розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Змінена норма щодо надання пільг із земельного податку для відповідних категорій фізичних осіб – така пільга поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм.

Передбачено, що фізичні особи звільняються від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання із земельного податку, якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове повідомлення-рішення у встановлені строки.

Запроваджена норма, яка зобов’язує Державну фіскальну службу України щорічно у термін не пізніше 15 липня поточного року оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок із земельного податку, а також про нормативну грошову оцінку земель.

9. Спрощена система оподаткування

Пропонується звільнити платників єдиного податку від сплати авансового внеску при виплаті дивідендів.

Запроваджено обов’язок для платників єдиного податку нараховувати та сплачувати податок на доходи, виплачувані нерезидентам.

Для платників єдиного податку четвертої групи база оподаткування – нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь за 2017 рік не індексується.

Не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи суб’єкти господарювання, у яких понад 50 % доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації м’яса та їстівних субпродуктів курей свійських (коди згідно з УКТЗЕД 0207 11 – 0207 14) та яєць курей свійських (коди згідно УКТЗЕД 0407 11 00 00, 0407 21 00 00).

10. Податок на нерухомість
Пропонується не застосовувати штрафні санкції та не притягувати до відповідальності платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у встановлені строки.
Разом з тим, податкове зобов’язання може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) протягом 3-х років.

11. Рентна плата
Пропонується індексувати ставки рентної плати, що встановлені в абсолютних значеннях: для рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, рентної пати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів – з урахуванням індексу цін виробників промислової продукції, збільшені на 16,8 відсотка.
Запровадити стимулюючі ставки рентної плати на видобуток природного газу у розмірі 12 % та 5 % залежно від глибини залягання для нових свердловин.
Встановити тимчасово мораторій на внесення змін до положень щодо застосовування стимулюючої ставка рентної плати за користування надрами для природного газу, видобутого із нових свердловин, встановленої станом на 1 січня 2018 року.
З 1 січня 2019 року ставки рентної плати на видобуток конденсату зрівняти із ставками на видобуток нафти і газу (залежно від глибини залягання).
12. Екологічний податок
Збільшити ставки екологічного податку з урахуванням індексу споживчих цін на 11,2 відсотка.

13. Нові ліміти на безоплатне ввезення товарів в посилках і при в'їзді в Україну на авто
Українці зможуть протягом місяця отримувати лише 3 посилки з товарами з-за кордону вартістю до 150 євро кожна без сплати податків. Четверта, п'ята посилка і більше – підлягатимуть оподаткуванню. Згідно з діючою редакцією – фізичній особі протягом місяця можна ввозити необмежену кількість посилок вартістю до 150 євро.
У разі в'їзду на автомобілі для фізичних осіб, які були в іншій країні менше доби або ж в'їжджають в країну протягом трьох діб більше одного разу зменшено суму товару, яку можна ввести без сплати податків, до 50 євро. Раніше при кожному в'їзді в країну можна було без сплати податків провозити з собою товари на суму до 500 євро (вагою до 50 кг).

Для тих українців, які були в іншій країні більше доби, ліміти не змінюються. Вони зможуть ввозити товарів на суму до 500 євро без сплати податків. Закон також пропонує залишити без змін ліміти на безмитне ввезення товарів при авіа перельотах (до 1 тис. Євро).

Інше
Пропонується збільшити в 2 рази ставки єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України” (розмір залежить від виду транспортного засобу).
Законопроектом передбачено також інші зміни податкового законодавства, про які Асоціація платників податків України повідомить платників податків після опублікування відповідного Закону.

Є питання?
Зв'яжіться з нашим фахівцем!
097 658-56-99